tjockvawa

Halvmotiverad

Publicerad 2012-03-02 10:32:38 i Allmänt

Ja, fick en liten halvsvacka igår kväll och var både hungrig och sugen så jag åt lite gottit.
Men jag var tvungen att kolla läget på vågen i morse och det ser helt okej ut, kanske kan det få mej motiverad att kämpa hela helgen ut nu så jag äntligen kan få lite fina siffror på måndag!

När jag tackade ja till vikariatet, schemat jag fick i februari, visste jag ju så klart att jag skulle ha praktik oxå, men jobb är ju jobb jag bad snällt min lärare om lite dispens på praktiktimmarna, gick ju inget vidare... Min tanke är ju att snart är vi klara och jag måste ju försöka få jobb till det att utbildningen är klar.
Men jag pusslade ju ihop det och har som ni vet jobbat som ett as hela månaden, jo för visso mitt eget val.
 Men hade du tackat nej till ett vikariat?!
När mars månad närmade sig fick jag förlängt den månaden oxå, jag tackade ja nu oxå och pusslade o bytte tider så jag ska kunna gå i skolan oxå. Men det krockar med min praktik-helg nu och jag trivs helt okej på praktiken, vill ha mina timmar MEN väljer ju så klart att vara på det stället som ger mej lön om jag ändå ska vara borta en hel helg (IGEN!) Men då försvinner det ca 24 timmar från praktiken (av 160) så jag bad återigen min lärare om dispens. Hon fortsatte att vara stenhård och sa att jag istället får ta igen dessa timmar andra dagar, men mötte mej väl då på halva vägen med att ge mej 8-10 timmar för jag behöver bara ta igen 2 dagar istället för tre. Ärligt, vad säger ni? Är det verkligen schysst? Jag har varit sjuk TVÅ hela dagar under hela utbildningen, jag har inte missat en timme från någon praktik förut, jag gör bra ifrån mej på prov, läxor och i klassrummet. Kan man inte då vara liiiiiiiite snäll och hjälpa mej då?! Min handledare var på min sida och sa till läraren att jag har mer än godkänt under denna praktik och dessa timmar skulle inte påverka något betyg eller omdöme!

Jag skulle ha haft praktik i torsdags, tagit igen för helgen, men Havanna har ju varit sjuk så jag var hemma, jag tycker det är mer normalt att jag är hemma från praktiken än att Putte som i så fall missar lönen om han vabbar, är hemma. Nästa vecka ska jag ta igen på tisdagen, en dag då jag hade tänkt lämna barnen vid halv tolv för att hinna plugga till provet vi har direkt efter vi kommer tillbax från praktiken och sen börjar jag jobba på hemtjänsten kl 16 men nähe. Jag har EN ledig dag innan provet, måndagen innan vi börjar... om jag nu inte måste ha praktik den dagen oxå eftersom jag missade igår...?! Tänkte faktiskt be min handledare ljuga för min skull o skriva att jag var där igår!? Får se idag vad hon säger om det?!

Min personliga åsikt om henne just nu är att hon är en riktigt elak häxa! Min lärare alltså, o hon skulle då bara våga ge mej ngt annat än MVG i hennes kurs när terminen är slut! Då kommer jag överklaga!

Vårt hus har sett ut som en soptipp, svinstia och rövarkula men det goda med att vara hemma o vabba en hel dag är att man hinner med en hel del. Har nu städat i 1, 5 dag med förmiddagen idag och äntligen ser det okej ut och jag känner mej nöjd med det!

Om en vecka är min lilla, lilla tjej som typ nyss föddes 6 år!! Fattar ni?! Förskoleklass-gammal, börja-få-lösa-tänder-gammal, börja-simskola-gammal och förpubertets-gammal (vilket man då o då redan sen länge sett tendenser till! Men hur fasiken gick det egentligen till?
Jag är i alla fall fortfarande bara 27 och att min lilla gullegubbe här hemma fyller 40 nästa gång kan ju inte heller vara riktigt sant va?! Han är ju bara 6 år äldre än mej o 27+6 är ju 33, så det stämmer ju inte ett dugg...?!

Heja alla viktkämpar över helgen nu! Vi ska visa världen (ja i alla fall oss själva och varandra) vad vi går för!!
Om två månader idag ska jag åka bort och där kan det vara ganska varmt o då vill man ju vara lite lättklädd och då vill jag inte vara något fetto!
Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2012-03-03 13:26:20

Men åh vilken puckolärare! Du är så duktig som kör dubbelt o jag hoppas att du snart får det lugnare så du kan vila lite o hinna njuta av våren som kommit tidigt! Stor kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela