tjockvawa

Man vet vad man har men inte vad man får...

Publicerad 2012-11-10 21:36:00 i Allmänt

Om det  är någon som lyckats undgå det så fick jag jobb på sjukhuset!
Inte tillvidareanställning som det var meningen från början men ändå visstid från januari till september med chans till fast tjänst! Bara att få bli anställd i landstinget tror jag öppnar många portar för mig inför framtiden och jag är inte orolig för att bli arbetslös senare!
Där emot blir jag nojjig nu, trots att jag hoppats och velat så länge nu... När det lixom blir verklighet så, ja alltså jag vet ju vad jag har på nuvarande jobbet men inte vad jag får... Jag trivs ändå för det mesta ganska bra och jag kommer sakna en hel drös av vårdtagare som jag skulle vilja följa till slutet och vårda så som jag tycker är bäst! Kommer så klart sakna väldigt många kollegor oxå men jag får tänka som så att hemtjänsten finns ju kvar här om jag inte skulle trivas i landstinget!
 
Bantningen går bra och det ser fint ut på vågen då jag tjuvkikat lite...
Känns bra och jag har som mål att tappa minst 10 kilo innan jag börjar MITT NYA JOBB (7/1). Fem kilo i månaden blir ju straxt under 1,5 kilo i veckan o det fixar man ju om man bara bestämmer sig. Och jag är ju en baddare på att gå ner (ja och upp) i vikt när jag vill! Det är att hålla vikten jag är förbannat usel på! Kanske jag lär mej nån gång?!
 
Halva jobb helgen avklarad, tack o go natt!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela