tjockvawa

Förkyld

Publicerad 2012-10-16 09:00:19 i Allmänt

Usch hängig idag!
Försov oss. Vaknade tio i åtta och Lithea börjar skolan 8, hade jag haft en bil hade vi kanske kunnat hinna slänga i oss lite frukost på med lite kläder o bara blivit en kvart sen eller så men idag kände jag att vi hade ju blivit minst en timma sen så jag ringde o sa att vi tar en ledig-förkyld-hemma-dag...
Ja o appropå bil... Jag letar som en galning och det är skittråkigt! Pengar har vi ju egentligen inte heller till det så det blir att i så fall låna från barnenes konto... :/
 
Vi var nöjda med Linas kassar och bestämde oss för att köra en vecka till trots att priset höjs lite efter första påsen. Den kommer var annan vecka och jag tycker det är skitbra med lite inspiration och nya idéer!
Förra veckans recept var alla helt okej, även om vi i fan´miljen delade åsikt om de olika maträtterna. Barnen är ju lite pippliga vad gäller det mesta o likaså Putte, men han fick ett par favoriter!
 
Och angående jobbet! Nu börjar jag bli väldigt otålig! De får faktiskt ta att ringa snart! Jag vill bara veta! Fortfarande inte hört något om att de skulle ha ringt mina referenser så jag förbereder mej mentalt på att jag kanske inte får det och jag intalar mej hur bra jag faktiskt trivs där jag är och det gör jag faktiskt fast för tillfället är det en jävligt hög arbetsbelasting och många sjuka i personalen många dåliga vårtagare och de är många så tiden knappt räcker till och jag gillar verkligen INTE att stressa hos de gamla!
Jobbade över ett par timmar i fredags och var ju inne förra söndagen, min lediga helg o jobbade ett kvällspass, blir ju lite extra kosing såklart men det är knappt kul längre när man nästan inte hinner med!
Men jag fick en stor kram av chefen i fredags för att jag kunde ställa upp ett tag och då kände jag att det uppskattas och då är det faktiskt okej! Hemtjänsten är faktiskt bättre än många andra ställen men lyllos de som får ett positivt svar från Vrinnevi ( i veckan? nästa vecka?)
 
Bantningen gick åt skogen och godis är gott varje dag! Fy på mej!
Tack o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela