tjockvawa

Moster Nilla har rätt...

Publicerad 2012-10-08 09:40:14 i Allmänt

... om hon läser detta nu, så tänker hon skriva, japp jag har nästan alltid rätt. O i detta fallet att hon vill kunna bjuda hem släkten den dagen hon behöver hemtjänsthjälp oxå utan att de ska behöva diska har hon delvis rätt. Jag tänkte den tanken när jag skrev och förstod nästan att någon skulle ta upp det. Klart man ska kunna få leva så normalt som möjligt när man har hemtjänst och det är inte vårdtagaren jag är irriterad på! Jag är irriterad på den anhöriga som satt detta i system! Som fikar, äter, gör stor kok och ganska uppenbart tänker attt ja ja disken tar ju hemtjänsten!
Skit sak samma nu i alla fall. Förra veckan hade jag mer att irritera mig på o massor att ta upp men jag fick lägga band på mig då jag den här gången förstod att det var PMS på G.
 
Det har gått en vecka sen intervjun nu. Jag har inte hört något från mina referanser att de hört av sig, så jag har börjat förbereda mig på att jag inte är aktuell för jobbet... Men kommer fortfarande bli grymt besviken på om jag får ett negativt svar. Hoppas ju så klart fortfarande.
 
Annars så har "tant Veronica" idag umgås med de andra pensionärerna hos sjukgymnasten. Jag har väldigt dåliga muskler i låret över det knät jag skadat och fått övningar att göra hemma och ska dit o träna på onsdag och måndag igen. Jösses går det bara utför nu eller?
"Hej Veronica 150 år"... Usch! Jag är gammal nu!
Hon undrade oxå vad jag brukar utföra för träning... Öh... eh... nja förtillfället inget, pinsamt att jag är så lat! Dags att börja ta tag i hälsan igen! Orkar ju knappt cykla till jobbet!
 
Ikväll (när jag jobbar) kommer Lina hit med mat och recept åt oss! Behöver inspiration, tips och vi tänkte prova detta en gång åtminstone. Linas Barnkasse, även för att Havanna ska slippa äta pasta och korv varje dag... Men på den biten har vi blivit jätteduktiga även om det känns trist att vi måste ringa till alla vi hälsar på och berätta att man inte får ta fram en massa fikabröd, inte bjuda barnen på glass, gömma ev godisskålar och att barnen dricker vatten eller mjölk till mat eller fika (jag diskade för övrigt både hos min farmor och min svärmor senaste gångerna vi blivit bjuda på mat där).
För er som ev inte känner mej och läser detta nu så är det alltså inte så att jag bantar mina barn, men det är så att min yngsta dotter inte riktigt följer sin viktkurva utan ligger 3-4 snäpp över den och längden inte hänger med, och hon har inte planat ut så som Lithea gjorde i den här ålder. Med andra ord, jag bantar inte Havanna, vi försöker bara hålla hennes vikt i schack och försöker se till att hon inte sticker iväg mer. Detta gör vi genom att vi själva bestämmer när det är okej med saft, läsk, lördagsgodis, glass osv. Plus att vi så ofta det går försöker lämna vagnen hemma (jag vet att hon snart är 4 och inte behöver vagn längre men när jag måste lämna Lithea på skolan kl 8 och har Havanna med mig tar det 45 minuter om hon ska gå, då blir det vagn så tar det bara 15 minuter men hon får gå i vilken takt hon vill när vi går hem och när vi nån gång har bättre med tid).  Vi dricker lättmjölk, Putte har fått skippa sin juice på morgonen och vi väljer sådana grönsaker som vi vet att Havanna tycker om. Ska bli spännande i alla fall att se vad Lina tycker vi ska äta i veckan!
 
 
 
Puss och Kram

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2012-10-08 19:43:10

Men Gu va roligt, du måste skriva och berätta ::)

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2012-10-09 06:06:40

Love You!
Linas matkasse har jag också funderingar på

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela