tjockvawa

Nästa delmål...

Publicerad 2013-04-14 16:04:40 i Allmänt

Funderar fortfarande lite på vad jag ska sätta upp för nästa delmål.
Jag kommer inte väga mig imorgon, utan jag använder mig av gårdagens vikt som den veckans resultat.
Jag tycker ändå jag var duktig igår, försökte sluta äta av maten när jag var mätt... (mmmm det var sååå gott!!)
Det blev även efterrätt och kanske att jag tog lite väl mycket vaniljsås.
Jag höll mig bra från godiset och tog endast 4 chokladbitar och ca 1 dl chips.
I dryckes-väg blev det väl ungefär 5 glas vin men även mycket vatten!
Putte föreslog att vi skulle ta bilen till vännerna igår, men jag övertalade honom att vi istället tar en promenad både för min och Havannas skull, vi behöver båda två motionen!
Jag vet ju att det skulle visa sig på vågen vid ev vägning det är därför jag hoppar över det imorgon och kämpar vidare till veckan efter istället.
Idag mår jag okej men är trött eftersom det blev sent och har ändå lite huvudvärk, men jag tror mycket beror på de 5 cigaretterna jag rökte oxå.
 
Jag tänker att nästa delmål ska vara att återigen få slippa se 8:an som första siffra och alltså tror jag det får bli 79 kilo som är nästa mål. Dit är det ju egentligen inte mycket, 4,3 kilo. Men när ska det vara avklarat då...
Ett kilo i veckan är nog ändå ganska mycket då jag ändå känner att jag vill ta det i realistisk takt och kunna ha chansen att klara det utan att vara för stenhård mot mig själv, man har ju en tendes att tröttna då...?
På 8 veckor då...? Då blir det ca 0,5 veckan det är nästan lite för lite istället...
Så hmmm... På 6 veckor då, lite mittemellan tänker jag här.
Vecka 16 imorgon, så v. 22, i sluet av maj...?
4,3 delat på 6 blir ca 0,7 kilo i veckan...
Om jag istället snabbar på liiite och tar 5 veckor blir det straxt över 0,8 kilo i veckan...
Det skulle bli till måndagen den 20/5. Då vet jag att jag är ledig. Har BVC-besök med Havanna och ska till tandläkaren...
Ska man samla allt till sammadag för att lätt komma ihåg det.
Och klarar jag det får jag ju fira det och trösta mig efter tandläkarbesök och BVC samma dag... Kanske kan vara  smart.
Jag ni märker, är lite flummig idag. Men japp.
Jag bestämmer mig för det.
Har ju tänkt tidigare att 0,8 är i veckan är ganska lagom så:
DELMÅL 2:
79 kg
20/5
 
Blir superbra kom jag på nu för då har jag 5 veckor kvar till semestern och det är ju en bra period för nästa delmåls-plan!
 
Idag firar och fuskar jag lite med "bakis-mat" men håller mig ändå skapligt på banan. Man behöver lite frossardagar för att orka med!
Kram kram
 

Kommentarer

Postat av: jannica

Publicerad 2013-04-14 18:24:03

Tycker det låter som ett väldigt bra delmål! Kram

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-04-14 19:52:37

Bra tänkt och inte orealistiskt. Mitt delmål är att komma under tre siffrigt...... och det funkar ju inte när de säljer mjukglass för fem kronor på Ikea.......

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-04-14 20:01:51

Mm vägning lär inte bli rolig i morgon .
Ring i morgon så kan vi väl se. Kram

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-04-15 20:06:17

Måste bara prova att liksom lämna kommentar som inloggad. ?! Vet inte vad det är riktigt?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela