tjockvawa

Rätt riktning!

Publicerad 2013-04-29 07:22:17 i Allmänt

Dagens vikt: 82,0 kg
Viktminskning: - 2,0 kg
Totalt: - 6,6
Kvar till delmål 3 kg
 
Hemma och vabbar idag och känner mig själv lite hängig. Men kanske är jag bara trött, ska känna efter sen...
Hade planerat gymmet med ett par hurtiga tjejer i kväll, men den ena har inte svarat säkert och den andra råkade glömma svärmors födelsedag, men jag tänker gå dit själv om ingen hänger med. Om jag inte är sjuk alltså!
Dessutom tänker jag vara mer noggrann med checklista den här veckan! Jag har hållt skaplig koll på pointsen men inte fyllt i så nog, veckan som var.
Känns ju lite tigt med 3 kilo på tre veckor!
Men målet får stå kvar så länge, jag kanske klarar det, och kanske inte.
 
Något av det jobbigaste med att "banta" är nog att umgås med folk...
Ta t ex valborg, vi har bjudit hem vänner. Tänkte grilla och ta några glas vin eller så.
På lördag tänkte några av oss på jobbet ses och ha "vinafton", käka gott och dricka vin. Jag höll på att tacka nej eftersom jag verkligen inte vill gå upp till nästa vecka!
Men så tänker jag att jag följer med och käkar men kanske är nykter, men jag vet ju, jag kommer ju bli avis på de som får dricka vin till maten.
Folk tycker ju och tänker så mycket! Att vaddå du kan väl följa med, "man måste leva oxå". "En gång gör väl inget", "man får inte vara för hård mot sig själv" osv osv
Alla fraser stämmer ju såklart men alltså om tre olika kompisar säger så samma vecka/månad och man ger efter så har man plötsligt unnat sig för mycket den veckan/månaden.
Det gäller ju lixom att man själv bestämmer när man vill unna sig och ge efter lite och om man tycker att det är värt det där glaset med vin eller ej. Jo för jag hävdar fortfarande att alkohol ställer till det för mig viktmässigt! Jag samlar på mig vätska, säkert var det ägglossningen som hjälpte till förra veckan men jag tror inte vinglaset var helt oskylldigt!
 
Trevlig vecka!
Kämpa på alla viktminskningskämpande människor!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-29 14:35:53

Wow va du är duktig! Löve dig

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-04-29 18:49:15

Oj, det var ett rejält hopp, jag har minsann inte varit lika duktig

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-04-30 13:06:01

Åh vad du är DUKTIG!!
Heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja!
Jag hejar på dig, sa jag det?!?!
Puss gurkan!
Du är BÄST!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela