tjockvawa

Vegetarisk viktväktarmat utan laktos...

Publicerad 2013-04-25 09:03:20 i Allmänt

Imorgon kommer två vänner och deras barn hem till oss och umgås! Ska bli så roligt! Den ena har jag inte träffat på evigheter och hennes lilla prins har jag aldrig träffat!
Jag vill bjuda på lunch och fika såklart och jag har klurat och funderat i flera dagar nu...
Den ena vännen ska utseluta laktos för att se om hennes ammande bebis mår bättre i magen och den andra är vegetarian och jag vill hålla mig till mina points.
 
Lösningen får bli sallad, där man själv kan välja lite vad man vill ha på så jag köpte även tonfisk och kräftstjärtar (vet inte om vegetarianen kanske äter fisk o skaldjur, en del gör ju det). Jag har köpt lightdressing och laktosfri  lätt-gräddfil att göra lite vitlössås på. Så tänkte jag på barnen, där blir det pannkakor och det kan ju vara gott som efterrätt till kaffet oxå, så laktosfri mjölk och till och med smör att steka i.
Tror alla ska bli mätta och skapligt belåna i alla fall!
Längtar nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela