tjockvawa

Det sociala livet...

Publicerad 2013-08-15 22:37:17 i Allmänt

... verkar inte riktigt existera just nu. Eller alltså jo lite då. Träffade ju min mamma i helgen o umgicks med ett par jobbarkompisar lite utanför jobbet igår plus att jag idag bjöd en fd kollega på en väldigt snabb kopp efter att hon hjälpt mig köra hem en bäddsoffa jag fick av henne men...

... JAG SAKNAR TESSAN! Hon brukar ju dyka upp här lite som gubben i lådan ibland o vara i vägen, sno mat o ta vår sängplats...

...JAG SAKNAR SANDRA! Var länge sen hon var här o kissade med öppen dörr, drack kaffe o lämnade efter sig disk, blöjor o tvättlappar...

Tänk om det fanns lite mer tid för det finns fler jag saknar! Jag har sagt det i åratal, att jag ska åka o umgås med min vän Veronica Ö! Det blir lixom aldrig tid men i höst ska jag!! Om hon fortfarande välkomnar mej!?
Jag längtar efter pappa, syskon o många andra vänner!

Det ser åter igen ut som en rövarkula hos oss o jag vet inte när nån ska ha tid att göra något åt det!? Försöker få barnen att åtminstone hjälpa till att plocka ordning på sina egna saker men det verkar vara totalt omöjligt trots mutor!

Jag borde lägga tid på att träna o planera mitt matintag men det blir fel matval hela tiden o jag känner i hela kroppen att den bara blir tröttare o tyngre!

Försöker i alla fall att hålla mej själv ren o tvätta barnen då o då...

Jag blir även stressad över att det är så mycket inplanerat just nu som jag skrivit tidigare. 40-årsfester, jobbfest, 50-årsfest, kryssning, Puttes kick off o hans inplanerade speedway-resa o så att man jobbar varannan helg (ungefär). Fast ändå ser jag fram emot allt och tycker det ska bli kul!

Ja, ja ska sluta klaga för egentligen är det nog inte så allvarligt som jag får det att låta. Kan vara så att det bara är lite PMS-gnäll o trötthets-gnäll!
Nu ska jag istället vara positiv o nöjd o njuta av att få gå o lägga mej för att imorgon få den sista vardags-sovmorgonen på ett bra tag innan skolan börjar för Lithea.
Kanske till o med hinner röja lite här hemma på fm o vem vet kanske spontant umgås med pappa, farfar o farmor innan jobbet?!



Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-08-16 14:28:27

Ska bara få in lite rutiner och tillstånd att själv lyfta barnvagn och sånt sen dyker jag upp som gubben i lådan igen som en kombination av mitt gamla jag och Sandra ;) puss!!

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-08-20 21:05:43

Såklart hon fortfarande välkomnar dig! Anytime!! 😊Kraaam!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela