tjockvawa

Lata dagen...

Publicerad 2013-08-02 15:26:31 i Allmänt

Efter frukost blev det en promenad till Smultronstället.
Ingen av oss orkade hela glassen o både Putte o jag är fortfarande lite slitna efter kräftskivan...







Skulle såklart ha fotat glassarna innan vi började käka men jag glömde det...

Ikväll tar jag med tjejerna in till stan för att gå på bio med en kollega o hennes dotter. Blir mysigt i sommarvärmen!

I övrigt så har det varit en slapp dag. Barnen har lekt med lite kompisar o jag har försökt röja lite här hemma men jag tycker inte jag kommer nån vart. Rörigt, stökigt o smutsigt, typ som vanligt här! Vi är experter på att stöka till!!

När det blir vardag här (jo jag längtar faktiskt lite efter det!) så ska det bli ordning o reda på torpet. Både med matintag o motion för Havanna o jag bör bli av med några kilon! Ja o så med tvätt, städ o tvagning av barn som är dusch-skygga!

Ja o så det här med Havanna. Jag skulle såklart inte "banta" henne utan läkares/dietists inrådan. Men vi var som sagt hos dietist i tisdags o hon sa att mycket mer aktiviteter o motion är väl svårt att klämma in nu när vi båda jobbar heltid och Havanna ändå har både dans o gympa. Hon ska ev börja på en sak till, till hösten som jag har för mig heter knatteskutt... Mer bör hon väl inte göra heller om vi ska undvika att köra helt slut på henne!
Så dietisten sa att vi måste försöka att hålla igen matintaget oxå! Hon har lagt på sig ganska bra sen i våras o det beror inte på att hon växt 5 cm på längden precis... Är skitjobbigt såklart. Dietisten skulle hon även diskutera med läkaren i fall det kanske kan ligga något medicinskt som dom har missat bakom oxå...? Ska dit i slutet på sept för vägning igen. Så till dess hoppas jag verkligen att hon inte går upp ett gram till!
Bara att kämpa på för oss rultiga i familjen!
Hej hopp





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela