tjockvawa

Hönsmamma

Publicerad 2013-03-13 10:28:52 i Allmänt

Jag är nog den mest hönsiga mamman i världen... Vet inte men på något sätt mer när det gäller Lithea...?!
Är det kanske för hon är den mest blyga unge jag vet eller?
Jag måste lära mig att klippa navelsträngen kanske och vara lite tuffare mot henne!
Idag fanns ingen parkering när jag skulle lämna Lithea på skolan. Så jag släppte av henne så hon fick gå själv... Är väl egentligen inget konstigt med det och Putte har ju fått göra så några gånger. Det gick väl hur bra som helst men ändå oroade jag mig fast jag vet inte ens varför...
 
Men värst är väl ridningen. Jag hönsar som tusan där och jag har till och med blivit tillsagd av ridläraren ett par gånger nu att vi får bestämma oss för om jag ska vara med i mitten eller sitta på läkaren. Jag han inte hålla på att springa ut och in... Hmmmm... Jo jag vet, hon klarar sig väl själv och ramlar hon av spelar det ju ingen roll om jag är med på ridbanan eller sitter på läkaren. Jag kommer ju ändå inte hinna fånga henne lixom. Hon kommer ju lära sig att sköta sig själv mer om jag inte är där hela tiden...
Funderar på att ringa ridläraren och snacka lite så vi förstår varandra men är det inte lite väl pinsamt...? Usch alla sånna där stallmänniskor är så hårda och bestämda. Lite av översittare typ... Och det är ju sånna människor som jag blir helt mesig tillsammans med.
 
Kvack kvack då eller hur höns låter....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-13 10:39:06

Nu hönan är du så god och ringer den där ridläraren och säger precis sm det är!! Du kan ju också passa på att " smöra" liteoch berätta hur hon växer av ridningen.

Och man får va lite hönsig och man ska skydda men bara det att du ser själv att det kanske blir lite mycket ibland är ju toppen. Insikt är första steget till förändring vet du :-)

Och du när mina töser blir större kan du la påminna mig om detta va?? Jag lär inte va lika insiktsfull som dig :-)

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-13 15:41:24

Bra jobbat!

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-03-13 19:53:12

Jag håller med Tackan! Ring o prata med ridläraren!! Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela