tjockvawa

Illa att vara på utbildning

Publicerad 2013-03-24 13:44:44 i Allmänt

Ja det verkar inte bättre än att det är LIVSFARLIGT att åka ett par dagar på utbildning!
Vi kom fram straxt efter 8:00 då bjöds det på kaffe och smörgås, eftersom jag åt frukost 6 o lunchen inte serveras förrän 12 så tog jag så klart en smörgås! Hembakt bröd, pepparrotskräm och rostbiff var det på den!
 
Till lunch serverades fisksoppa med massor av grönsaker! Och hembakt bröd! Och vatten!
Och så kaffe och en liten kakbit. Tog av kakan!
 
Eftermiddagsfika, kaffe och något hemmagjort knäcke med ost o marmelad och en liten shot smootie! Jag smakade lite av allt.
 
Till middag var det älgstek och nått till som jag inte vet vad det var men det var väldigt gott! Och så creme brulee till efterrätt. Vin till det! Jag åt med god aptit!
 
Ingen promenad.
 
Dag 2
Kort morgonpromenad ca 15-20 min
 
Frukost.
Hembakat bröd, juice, kaffe, ägg, smör, ost, skinka och marmelad...
 
Förmiddagsfika: Kaffe och bakelse! (JAG AVSTOD BAKELSEN!)
 
Lunch: Nån slags moussaka som var väldigt fet! Sallad och hembakt bröd. (JAG SLUTADE ÄTA NÄR JAG VAR MÄTT!!)
 
Eftermiddagsfika: Kaffe, knäcket med ost o marmelad och en stor bulle! Smootie (JAG AVSTOD BULLEN!)
 
Hela tiden fanns Vatten, frukt och godis i vår konferansssal. JAG TOG INTE EN GODISBIT!! Åt lite frukt och tog med en frukt på vägen hem!
På rummet fanns dessutom ett par chokladbitar och en mineralvatten.
Och vi fick en present innan vi åkte hem: Hemmagjort choklad-bakverks-godis! (Jag gav hälften till barnen och och delade det sista med Putte som fredagsmys väl hemma).
 
Jag tycker alltså att jag var okej duktig som avstod från saker, jag slutade äta när jag var mätt och gick trots allt en (kort) promenad.
Men vågen var så elak när jag kom hem!
Jag har massor jag skulle vilja gå ner nu över helgen för att vara nöjd till vägningen imorgon! Vill ha ett minus på MINST 0,8. Det kan gå för jag har promenerat och verkligen hållt igen på mat och gosaker under helgen! Till lördagsgodis blev det igår ett äpple (Trots att det finns en daim tänkt till mej i kylen!!).
Som sagt. KAN gå men blir nog på håret i så fall!!
Nästa vecka tar jag tag med hårdhanskarna (svåraste utmaningen är att jag ska jobba en natt nästa vecka och det blir så klurigt med mat då tycker jag...)
 
Hej Hopp!

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-24 19:42:57

Jag tycker di va duktig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela