tjockvawa

Nattjobb och påskhelg

Publicerad 2013-03-28 15:07:35 i Allmänt

Hade jag inte varit så in i bomben pepp nu så hade väl den kommande äckliga påskhelgen gjort mej ännu fetare antar jag men jag vägrar låta påsken sätta käppar i hjulet för mej!
Underlättar ju faktiskt lite att jag jobbar oxå...
Jag är i gång, jag är pepp, jag är duktig!!
Har jobbat natt och nyligen gått upp och igår skrev jag ner hela min meny fram till idag för att hålla stenkoll på pointsen och hur jag skulle lösa det under natten.
Känns toppen och idag har jag till och med 10 points kvar (med middagen inräknat) som jag kan gotta mej lite i till kvällen... Den där daimen ligger ju kvar i kylen... man kanske skulle unna sig lite en skärtorsdag som denna eller ska man vänta till långfredan då jag är ledig?
 
Familjen ska ju till svärmor på lördag. Det är riktigt bra att jag inte kan följa med och frossa i hennes mat!
I måndags gick (och joggade lite) jag på löpbandet ca 25 min, gjorde situps, armhävningar och AB-slide-övningar. 
I tisdags 35 min på löpbandet (aningen mer jogg) och igår, onsdag, tog jag en promenad ute ca 45 min så nån form av motion varje dag hittills. Har inte bestämt hur jag ska göra idag.
Känner mej typ bakis efter nattjobbet!
 
Igår fyllde min farfar 80 år, jag svängde förbi på kvällen innan jobbet, och tackade nej till SMÖRGÅSTÅRTA(!!) fikabröd och tårta. Drack bara kaffe och umgicks lite med lite släkt jag sällan träffar! Farmor tjatade väl ihjäl sig såklart att jag skulle ta något till kaffet, hon är så himla söt min farmor! Den sötaste farmoren på jorden faktiskt!
 
Den sötaste påskkärringen den här dagen är i alla fall denna lilla sötnöt!
Glad påsk!!
Då har jag skrytit färdigt för den här gången.
På återseende och
GLAD PÅSK!
 

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-28 20:15:19

Vill också ses :-) vi rings o bestämmer ngt på söndag.
Godis är blä

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela