tjockvawa

Sköna söndag...

Publicerad 2013-03-10 12:45:23 i Allmänt

Känner mig lite sliten idag!
Men solen lyser, Havanna är hos en kompis. Lithea har en kompis här i väntan på att nästa kompis kommer om en stund.
Ja barnen börjar bli stora! Nu längtar jag bara till den dagen de kan ringa runt till varandra själva istället för att vi föräldrar ska jaga kompis jämt.
 
Funderat lite på det här med tid!
Känns som veckorna bara susar iväg, känner mej ofta stressad och förstår verkligen inte hur man kan hinna med hus o hem, barn, jobb, socialt liv OCH träning!
Vårt hus har verkligen på riktigt sett ut som en rövarkula väldigt länge! Men så igår hade vi ju lite släktkalas för Lithea och då var jag tvungen att köra stora röjartaget här hemma! Tvätten fick vänta men den tar jag ta i, idag istället men det skulle ju vara skönt om man kunde vila någon helg oxå. Samtidigt som man gärna vill umgås med vänner de helger man ändå är ledig.
Kanske är det för mycket att jobba helttid nu när barnen är så pass små att de behöver "passas"? Ändå känner jag att ekonomin verkligen behöver min helttidslön eftersom vi ligger lite efter med lite lån och så eller vad man ska säga... Oväntade vattenläckan, bilen som bara går sönder, studielånet, ett litet lån från svärmor för vi skulle ha råd med altanen och så kostar ju allt man vill göra som att gå dubbla gånger på samma musikal och barnens aktiviteter...
Hur gör folk som lyckas spara em liten slant varje månad...?!
Ja, i alla fall så är det så mina funderingar går denna lediga, soliga och ganska sköna söndag (utan stress!!)
 
Hej hopp!

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-03-10 14:10:54

Din tid kommer när du kan spara lite varje månad,vi har inte haft det så ffett förut och det gäller hela tiden att prioritera. Tyckte det var riktigt fint hos er igår men man bor ju också så det är omöjligt att ha hemmet som ett dockhem, om du skulle jobba mindre skulle det isåfall vara för att du skulle få lite egen tid, inte för att städa :)

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-10 14:28:44

Håller med nilla!!!egen tid och kvalité tid med barn. Vi har det också knapert . Tänk på vad ni har också!!! Stort fint hus, ny övervåning , ny altan , nymålat hus två underbara ungar, bilar och jag tryckeri verkar hitta på en hel del kul grejer ...


Spännande i morgon då

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-03-10 14:30:17

Resa ja men måste nog vinna lite på lotto

Postat av: emma-isabella

Publicerad 2013-03-10 23:44:23

Ständigt denna oro för pengar!
SUCK!
:/

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela