tjockvawa

Belöningar är viktigt!

Publicerad 2013-05-23 20:26:55 i Allmänt

Alltså det går fortsatt bra här! Känner mej stark o riktigt skitduktig med maten i alla fall!
Har ju mina mål och vill ju verkligen nå till dom, ett efter ett.
 
Försökte få karln att förstå att det skulle kunna gå sååååå mycket bättre om han ger mej en belöning!
Till slut lyckades jag övertala honom!
Jag tänker nog inte avslöja vad belöningen är men den är absolut värd att kämpa för!!
 
Mina delmål:
1. Väga max 79,7 måndag v 21
2. Gå ner ett (ynka) kilo till och hålla det från v 25 o över semester (sem 26-29)
3. Efter semestern blir det hårdkörning igen och 5-8 kilo till ska bort, men där har jag ännu inte satt nått datum för när det ska vara uppnått, men beroende lite på vad vikten är efter semester och hur det går så tänkte jag mig väl minst ett par kilo i månaden (0,5 kg/vecka) så  innan hösten är slut vill jag att vågen ska visa max 73, sen tänkte jag försöka hålla mej där omkring, 70-73 kg.
4. Hålla vikten (alltså under 73 kg) i ETT ÅR!
=BELÖNING!
 
Hängde ni med nu?
Putte och jag kom alltså överens nu om att om jag klarar att gå ner till 73 kilo (högsta vikten) och håller den ett år så får jag min belöning! Såklart gör det inget om jag går ner lite till och heller inte om det går snabbare än till hösten men så vill jag såklart inte sätta för höga krav på mig själv och jag måste erkänna att delmål 2 är ganska hårt mot mig själv eftersom jag alltid annars går upp 5 kilo (typ?!?) under semestern! Andra kan ju tycka att det är en enkel match att gå ner ett kilo på 5 veckor och ja, i vanliga fall kanske, men inte under semestern om jag vill unna mej en glass, x antal glas rosé på min soliga altan eller äta ute under vistelsen på Legoland...?
 
Haft lite funderingar på att köra en kolhydrats-fri vecka vart efter också, eller nej INTE helt fri från kolhydrater för jag tänkte ju alltså ändå äta frukt och ev knäcke o så då...
Men jag menar alltså att jag hoppar över grötfrukost, eller smörgås-frukost. Utesluter all potatis, pasta och ris under en vecka. Jag äter ju inte överdrivet av det nu heller eftersom det kostar en del i Points men tänkte som sagt göra ett försök att dra ner ännu lite mer på det, men jag funderar ett tag till...
 
Tack och hej, det var allt från mej...

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-05-23 20:29:49

När jag läser nu inser jag att det låter som om jag hade tänkt mig att jag skulle gå upp igen efter ett år, men det är väl alltså INTE tanken alltså, men det är då, efter att jag klarat att hålla vikten ett år, jag får min belöning! ;) Sen fortsätter jag att hålla vikten för ALLTID! :D

Postat av: Gunilla Kalered

Publicerad 2013-05-23 20:32:53

..och belöningen är en liten bebis till i familjen ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-24 14:39:11

Jag vet !!!!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-05-24 14:39:27

Tackan alltså......jag v et trallala

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-05-24 21:37:38

Jag känner dig som min egen handske eller hur uttrycket nu var ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela