tjockvawa

Halvtids bedöming.

Publicerad 2013-05-31 08:34:14 i Allmänt

Halva veckan utan kolhydrater har nu gått.
Det har funkat ganska bra, o det har blivit mycket fisk och skaldjur och mycket kyckling. Ägg blir det också dagligen men jag får väl erkänna att jag faktiskt saknar en rejäl portion spagetti och köttfärssås! Det var evigheter sen jag åt det och tror 17 gubbar jag ska unna mej det som belöning på måndag!
Så himla mycket träning har det inte heller hunnit bli. Gick/joggade på löpbanet i onsdags 40 minuter men hoppas på att hinna med nån promenad idag framåt eftermiddan kvällen, när min bakfulla karl vaknat till liv och orkar passa sina barn...
Har åtminstone avstått från att väga mig två gånger om dagen men ett par ggr i denna vecka har det blivit och jag kan ju inte påstå att kolhydratsminskningen gett några mirakel-resultat, men det trodde jag faktiskt inte heller. Framför allt inte efter det stora minuset jag fick i måndags och jag antar att det är sån där tråkig ägglossningsvecka igen och då blir ju resultatet inte något jättehopp neråt. Några hekto åt rätt håll bara än så länge men så har jag ju 3 dagar till kvar innan vägning så jag håller tummarna för några hekto till (gärna 8 till från vad vågen visade idag... :p ).
 
Kunde ha jobbat och tjänat ännu mer extra idag, men de ringde från jobbet 06:30 idag och då blir det lite besvärligt! Då ska man hinna få tag på dagispersonalen, fritapersonalen, slita upp ungarna ännu tidigare, få ordning på dem, och mig själv och jag är för jäkla trött idag alltså så jag tackade nej. Blev väckt ett par gånger i natt också och jag behöver verkligen den här lediga dagen och jag behöver verkligen umgås med vännen jag har planerat att åka till idag efter att Lithea är hämtad!
Jag jobbar ju sen: Lördag, söndag, måndag, tisdag, onsdag!
Men å andra sidan har jag ledigt 4 dagar i rad efter det!! (om jag nu kan låta bli att jobba extra om de ringer o det är kris på avdelningen)
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-05-31 20:43:07

Tack för idag tanten :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela