tjockvawa

Bröt ihop

Publicerad 2013-11-13 12:01:05 i Allmänt

Japp.
Blev förvånad själv över min reaktion. Men jag bröt totalt ihop igår efter SMS:et från chefen.
Även tjutit som ett barn idag. Ni vet då där så tårarna lixom aldrig slutar.
(Kanske var välbehövligt, för det var länge sen!)
Hade verkligen helt andra förhoppningar och tycker att hon gett mej såna "vibbar".
Men lite som en klok kompis sa till mig, jag blandar nog ihop prestation lite med tillsvidareanställning.
Men samtidigt är jag faktiskt lite bitter då det finns några stycket på mitt jobb som egentligen inte riktigt trivs.
Sen som en annan vän sa, jag vänder och vrider på mig, stället upp och är positiv till det mesta, därför kändes det lite som ett slag i magen!
 
Var ärligt talat på vippen att sjukskriva mej ett par dagar nu. Men nej jag är dels för snål och dels har jag för hög arbetsmoral för att göra det när jag egentligen inte är sjuk utan bara down.
Men nu har jag brutit ihop färdigt och reser mej igen.
 
Trots att det känns som man hamnar på ruta ett igen när jag antagligen får förlängt året ut i början på sommaren för att kunna ta lika många semesterdagar som de fast anställda, och sen är i samma sits till nästa höst igen, tänker jag vara positiv och glad att jag ändå har ett jobb.
Kan ju alltid hoppas på att nåt av rötäggen på jobbet säger upp sig, då har jag (och en till vikarie) väl ändå första tjing?
 
Hej Hopp!

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-11-13 13:01:16

:( Men du kommer ju få den där fasta tjänsten så småningom. Puss och kram

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-11-13 17:38:45

Men snart är du "tvååring" och då får du en fast tjänst!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela