tjockvawa

Huvudvärken

Publicerad 2013-10-02 09:21:02 i Allmänt

Blir tokig på skallebanken jag typ dagligen haft en längre tid nu!
Synen har jag ju redan kollat o det visade sig att jag hade något litet brytningsfel och jag använder glasögonen typ tre gånger i månaden. Tror dock inte att huvudvärken beror på det nu.
Det stavas spänningshuvudvärk!
Känner ju att det kommer från nacke och rygg så jag gissar att jobbet bidrar en del till det.
Sen kan det finns lite stress också, och ganska mycket jag vill hinna med och så stressen över vikt och noll träning.
 
Med andra ord kan man alltså gör någonting åt värken.
Jag tog tag i det idag så snart jag lämnat Lithea på skolan.
Jag ställded mig på löpbandet och gick (+ lite lite joggning) i 15 minuter mest för att bli lite uppvärmd (provade även plankan, fixade en halv minut), sen stretchade jag hela kroppen, med mycket fokus på nacke och rygg.
Där efter smörjde jag mig med Voltaren gel så långt ner på ryggen jag nådde och kring nacken.  Efter det satte jag mig på vår massagedyna en stund och lät den knåda ryggen och nacken.
Ska nu även ta en varm dusch och sen klär jag mig i en varm tröja med hög krage.
På jobbet ska jag vara extra noga med ergonomin idag, så ska jag förhoppningsvis INTE lägga mig med huvudvärk i kväll.
Innan allt detta tog jag två Alvedon.
 
NOTERA: Jag har tränat idag!!
 
Vill även att ni ska veta att jag typ viktväktat sen i måndags, då jag även ställde mig på vågen (men efter frukost och med lite kläder på) och den visade då 81,5 kilo. Tanken är alltså att jag nästa gång väger mig på fredag och sen fortsätter med fredagar.
Jag räknar faktiskt med ett stort minus min första fredag, överlycklig om det skulle hamna under 80-strecket igen men nöjd om det åtminstone står 80-80,7 kilo.
 
Har nu återigen loggat in på FB, drygade mig hela dan igår och uppdaterade nog 8 gånger med helt onödig information.
Hade inte missat så mycket på en vecka.
 
Ha en bra onsdag alla glad (och ni ledsna också)
 
Kram

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-10-02 10:53:49

Om man vaknar med huvudvärk beror det inte på ögonen, så du vet. Tror att det kan vara stress och kanske vätskebalansen. Jag ska boka en tid hos Theresé och Maddes kompis Frida som går massageutbildning och tar bara 250 kronor för en timmes knådning. Therese var där i fredags och var mycket nöjd.
Kanske det vore något? Du kan samtidigt få en fika hos Moster och en skogspromenad.

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-10-02 10:56:04

Just de ja. Söndagar klockan nio på morgonen kan du hänga på ett gäng som går stavgång i Janssons Kärr, nja inte i kärret men du vet där vi sprang en gång i vår ungdom (jag var i alla fall under 50. Jag ska försöka var med på söndag, det är Frida som håller i arrangemanget :)

Postat av: Veronica

Publicerad 2013-10-02 18:49:32

Din stackare! Huvudvärk är ju det värsta! Hoppas det blir bättre snart! Kram!

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2013-10-02 20:45:32

Jag ska få massage på fredag förmiddag!

Postat av: Tessan

Publicerad 2013-10-03 14:17:10

Tycker du ska ta dig tid och råd och gå och få massage! Frida tar ja bara 250kr för en heeeel timme! :) puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela