tjockvawa

stegräknare

Publicerad 2013-10-28 19:39:50 i Allmänt

Fick en stegräknare av min söta moster för länge sen. Den har använts flitit en gång i tiden.
Batteriet är väl inte i topp men jag fick igång den idag o tyckte det var en bra idé att ha den idag för att se hur många steg det egentligen blir under en jobbdag. Under dagen började en tanke gro... Att jag varje dag ska ha ett 10 000stegsmål o jag trodde inte det skulle bli några problem. Typiskt nog var det en ganska lugn dag på jobbet idag...
Ikväll efter hämtning av barn, matlagning o vanligt plock stod den bara på straxt över 8 000. Därför tog jag med barnen ut i regnet för en kort promenad men kom ändå inte upp till målet. Havanna blev kissnödig.
Så jag fick ta en promenad på löpbandet o jag bestämde mej för att jag skulle gå 1 km. Jag vet, det är inte mycket o tanken var inte att jag skulle träna hårt utan bara ta mej upp till målet. Jag har ont i benhinnor o lite träningvärk efter promenaden igår o jag SKA minsann till gymmet imorgon. Gjorde plankan oxå!

I alla fall dagens mål är uppnått! 11 618 steg så här långt o nu har jag bänkat mej i soffan så det blir nog inte så många fler.
Imorgon ska jag försöka komma ihåg att köpa nya batterier.

Gör allt jag kan för att inte tjuvkolla vågen oxå.
Har gjort plankan oxå! 1 minut.

Jag är på G!
- 10 kilo till nyår, det fixar jag!!

Hej hopo

Kommentarer

Postat av: Tackan

Publicerad 2013-10-28 20:27:49

Va bra , då är det ju lätt över tio en stressig dag :-)

Postat av: Gunilla Kalered

Publicerad 2013-10-28 20:28:01

Bra jobbat, jag har gått i väggen med träningen och vilar mig i form.....

Postat av: mamma

Publicerad 2013-10-29 09:26:31

Det fixar du det vet jag, kämpa på bara, inget vitt bröd inget godis knapra morötter.
Ingen sprit hmmm....

Postat av: Angelica

Publicerad 2013-10-29 14:54:10

Det klarar du!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela