tjockvawa

Sluta jogga?

Publicerad 2014-08-23 22:17:33 i Allmänt

Får nog lägga ner joggningen för i år!
Skulle ha åkt till moster o joggat med henne idag men så spöregnade det verkligen. Vi bestämde att hoppa över det.
Men det klarnade upp lite senare... Jag begav mej ut själv.
Vet ju att min höft inte alltid vill vara med så jag var duktig o värmde upp med promenad i ca 5 minuter o började sen jogga sakta (joggingformen är ju inte vad det var i våras heller).
Jobbigt var det, lite regn kom det o småont gjorde det... Men så vid ca 4,8 km gjorde det STORont! Jag fick ge mej o gå resten, lite haltandes.
Sen har jag ont mest hela tiden nu o går som en gammal kärring. Gör även ont i vila. Nä, jag får helt enkelt sikta in mej på träning som inte belastar höften, spinning, walking o bodypump typ... I alla fall för i år så får jag väl börja om till våren igen...

Joggning kanske inte är nåt för gamla tanter med höftproblem?

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela