tjockvawa

I ärlighetens namn...

Publicerad 2014-12-21 22:04:50 i Allmänt

Nä alltså jag mår inte jättebra.
Men jag kan inte riktigt ge mej själv någon diagnos... Men typ någon form av nedstämdhet eller "downperiod" som inte är PMS.
Jag kommer lixom inte upp på banan igen. Snart har jag varit ur spår i en månad o jag börjar bli stressad o orolig för att ska låta det vara o komma in i "det gamla osunda" igen.

Jag är så sjukt sockerberoende! Gör halvhjärtade försök men skyller på jul, trötthet, förkylningar mm.
Ja jo visst, man ska ta det lugnt med träningen när man är förkyld o när man är magsjuk får man ju nog med motion av att springa fram o tillbaka till toaletten men ändå, det finns ju några dagar den här månaden då jag faktiskt varit frisk... Men då är det ju tröttheten!! O den där känslan att man lixom aldrig är på topp!

Har kanske varit på gymmet 5 gånger den här månaden o då har minst 2 av dessa gånger varit för att besöka solariet. Känner mej lat, lite fet o som sagt sjukt sockerberoende!!! Har väl ätit typ 100 kg godis eller nåt! Blir besviken på mej själv o bestämmer minst en gång om dagen att imorgon tar jag tag i det igen!
Det brukar funka en förmiddag, sen ballar det ur igen!

Imorgon kl 13 har jag ett pass med min PT bokat o det blir omstarten efter den här "svull-o-för-lite-tränings-perioden"
Senaste vikten var som ni vet 73,8 (har jag för mej?) Fyra kilo ska bort o det tar jag på ett par månader om jag ligger i, så redan imorgon, INTE i Januari, går startskottet! Planering för maten o träning är vad som gäller. Sömn är oxå viktigt nu o eftersom barn o karl är lediga nu så borde det inte vara några problem! Planering o prioritering!!
Jag VILL ju o då KAN jag!

Det bästa av allt är ju oxå att nu, NU ÄNTLIGEN, vänder det! Mörkaste tiden är precis just nu men redan imorgon vänder det! JO! Tro det eller ej men det vänder nu! Man märker ju inte av det men bara vetskapen om att vi faktiskt nu går mot ljusare tider piggar ju upp lite!
Låt snöhelvetet komma oxå då så den hinner försvinna v 9, så börjar jag om med jogging o tar steget mot att målet, att klara milen!
Just v 9 är för att barnen ska få ha lite snö under sportlovet (v8).

När jag blir pensionär ska jag bo halva året i något lite varmare o vinterljusare land, om jag så ska bo själv!

Har en alkhol-plan för 2015 oxå, den får jag skriva om en annan gång. (Om nu någon som inte följt mej tidigare läser nu vill jag bara förtydliga att jag INTE är alkoholist eller så ;-) )

Så, nu är Nego-tjock-Vawa klar.
I fortsättningen kommer bara positiva inlägg med skryt om hur jag följer kostråd o träningsprogram!



Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela