tjockvawa

Sista lördagen 2014

Publicerad 2014-12-27 21:18:46 i Allmänt

Började dagen med 2 pass på gymmet.
Välbehövligt, tuff o riktigt skönt!

Började sen stor-röj-rensning här hemma. Röjde i förråd, skafferi o kontoret. Så det syns ju inte att man slitit hela dagen, blev mest bara rörigt!




Planerar att flytta ner vårt vardagsrum igen. Tänker att vår bäddsoffa får flytta upp på övervåningen för den är ju mest till för barnens övernattningsgäster. På så sätt får ju barnen mer hela övervåningen för sig själva.
Havannas rum ska göras om o ett skrivbord ska införskaffas!
Matsalen får flytta till "spelrummet" o långt fram i framtiden ska vi nog bygga uterum på altanen o kanske ev en altandörr från nuvarande "matsalen"?
Helst skulle jag vilja göra allt typ NUUU men det görs ju tyvärr inte i en handvändning o helst skulle jag vilja ha en ny soffgrupp då...

Började ikväll även att planera nyårs-menyn. Kusin m familj kommer hit o firar med oss efter att jag sovit klart efter nattjobb.
Kollat på lite olika tilltugg/snittar till fördrinken (har inte bestämt vilken drink än...).
Det får bli toast skagen till förrätt tror vi. Enkelt o gott!
Så ska det ju vara oxfilé o så tror jag på hasselbackspotatis.
Provade en dessert jag såg på nåt matlagningsprogram på TV, fick godkänt av familjen men den går att variera o jag tror vi provar en annan variant på onsdag!

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2014-12-27 23:43:32

mums vad gott det ska bli!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela