tjockvawa

Avancerat...

Publicerad 2014-02-22 12:43:08 i Allmänt

5 km på löpbandet idag igen.
Förra gången tog det 44,47 minuter (blandat jogg o gång). Idag avancerade jag!! 40,16 minuter! Mer än fyra minuter snabbare ju!!
Jag är inte säker men jag tror dessutom att det borde gå liiiite snabbare när man joggar utomhus också om det inte är för backigt och för kämpig terräng. Men jag kör vidare på löpbandet med jogg/gång så länge och tar promenaderna utomhus! Till våren ska jag jogga ute och förbereda mig för vårruset.
 
Ikväll ska vi ha lite vänner här och jag ska fixa käk.
Fläskfilépanna a la Grekland blir det. Fick receptet igår och har aldrig testat tidigare, så det ska bli spännande.
Räknade precis ut Pointsantalet i maten och jag håller mej inom "ramen" om jag inte äter något mer... Men det lär bli en stor utmaning att låta bli snacks och godis.
 
Funderar ju även på om man ska ha nån dessert. Kanske fruktsallad och glass...? Är den nyttigaste efterrätten jag kan komma på. Får se.
Det är ju helg och jag har ju ny veckobonus att nalla av, eller aktivitetspoints som jag visserligen bara samlat på mig 2 st (joggningen idag) men tanken är ju att jag ska samla på mig mer under veckan.
 
Hej hopp så länge!

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2014-02-22 14:15:30

Jättebra förbättring och jag tror också att det tiden ute blir ännu bättre, man får bättre syre då. Ska vi hjälpas åt att bilda lag till Vårruset?
Puss från Tjockis Moster

Postat av: Tackan

Publicerad 2014-02-22 19:46:42

Skitbra ju!!

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-02-23 18:51:53

Bra jobbat darling ♥
Vet av egen erfarenhet att det är lättare att springa snabbt på löpband än ute om man inte har ställt in den i lutning eller något speciellt program.
Springer gärna ihop vartefter när det blir lite vår ;)
Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela