tjockvawa

Mars-delmål

Publicerad 2014-02-28 08:29:50 i Allmänt

Jaha då ska det vara färdigklurat då...
Tänkt så här: -0,7/v är ju -0,1 om dagen och det vill jag ha som genomsnittlig viktminskning ungefär.
Från vad jag väger nu (77,1) blir det alltså - 2,8 = 74,3 vilket jag tycker är lite "ojämn" siffra. För att vara snäll mot mig själv och sätta upp ett  inte för orimligt mål avrundar jag och tänker att innan mars månad är slut ska vågen stå på max 74,5 kilo.
Det innebär att jag på 4 veckor ska gå ner 2,6 kilo. 
Hmmm mycket siffor att hålla reda på men hoppas ni hänger med ändå.
Tycker ändå delmålet är liiite högt men ändå inte helt orealistiskt. Lite hård måste jag vara mot mej själv.
Mars ska även vara en månad då jag är lite noggrannare med att fylla i checklistan för senaste veckan har det slarvats lite med det.
 
Som "mittbelöning" har jag att när vågen visar 75,5 får jag prova ringarna igen. (Provade igår och det går alltså inte, fattar inte hur det är mjöligt eftersom de blev för små sist jag vägde ca 80-81 kg)
 
Träning/motions-mål för Mars:
Jag ska fortsätta att jogga 2-3 ggr/veckan i mån av tid och gå minst 2 promenader i veckan (minst 30 min)
Kan tyckas lite, men jag vill även här sätta upp mål jag klarar att hålla och jag måste ju finna tiden, det kommer kanske finnas veckor då jag hinner träna mer och det får jag helt enkelt bara se som bonus!
 
I eftermiddag tänkte vi fredags-familjemysa med att gå på bio och äntligen se "Frost"
 
 
Hej hopp
 

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-02-28 09:26:22

Låter jätte bra!! =)
Grattis till minuset!

Postat av: Halsoform

Publicerad 2014-03-01 11:03:27

Den är toppen bra den filmen vi såg den förra helgen.

Bra mål du satt ihop det skall nog jag med göra

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela