tjockvawa

Utmanar mej själv...

Publicerad 2014-02-15 11:11:00 i Allmänt

Tänkt mycket på det här nu...
3 kilo på 2 veckor. Hårt, tufft, svårt... MEN Det KAN faktiskt gå!!
Jag ska ta mej tusan verkligen försöka!!
Det blir två tuffa veckor, men så har jag haft två ganska slöa veckor nu. Fixar jag det har jag bara 2 kilo kvar till det jag tänkte ha som mitt mål (men jag bestämmer mej när jag är där...)
 
Det finns folk som peppar mej, jag läser ju en del bloggar och en av mina favoriter är ju den här:
Köttbullen 
Har länkat tidigare,  hon har  bloggtävlingen BOL (vikttävling), som inspirera otroligt, jag är med i tävlingen, dessutom tränar människan på gym och jag är grymt imponerad!
Sen har vi min moster, en knubbis som också besöker gym regelbundet och går promenader, och så min mamma som även hon kommit igång med träning (jag kan aldrig minnas att min mamma motionerat tidigare, förutom en gång då jag var med henne när hon simma när jag var liten).
Moster och Mamma
Varför är då jag en sån soffpotatis?!?
Nä det ska jag sluta med!!
Jag började igår, jag tog en promenad, bara 30 minuter ungefär men jag gjorde det! Hade lite dåligt samvete för lite för mycket till mellis, dessutom ville jag äta lite fredagsmys (blev också för mycket). Så det dåliga samvetet satt kvar i morse, men jag har joggat 20 minuter på löpbandet och gått 40!.
Ny viktvecka började ju igår så jag har ny veckobonus och där har jag alltså redan första dagen nallat en hel del, men på två dagar har jag även tjänat en del aktivitetsbonus.
 
Så för att nå mitt mål nu då får det räcka med nallning av veckobonus och jag SKA motionera mig svettig minst två gånger till innan fredag och gå minst 3 promenader till (MINST 30 min)
Det är väl inte att ta i föööör mycket va? Är det för lite...? Jag tänker att jag även nu efter 1,5 veckas sjukskrivning kommer igång och jobbar, vilket bränner bra mycket mer än att strosa omkring här hemma! Bra mat o chocka kroppen med motion och träning ett par veckor borde göra susen på vågen!
Heja mej själv!!
 
Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2014-02-15 15:30:20

Jag hejjar på dig. Sedan ska vi springa Vårruset och när vi gjort det kommer du vara sugen på Stadsloppet som är så mysigt utmed strömmen.
Kram gånger 100

Postat av: Moster Nilla

Publicerad 2014-02-16 10:47:54

Efter Stadsloppet är det bara att ladda om för Höstmilen som också ska var en naturupplevelse <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela