tjockvawa

Hjärtinfarkt!

Publicerad 2014-07-31 19:31:58 i Allmänt

Blev i morse väckt av telefon 7:45. Det var min pappa.
Han berättade att han igår fått åka till sjukhuset pga misstänkt kärlkramp. Väl inne på akuten i Värnamo beslutades tidigt att det skulle göras "ballongsprängning" o detta får då göras i Jönköping så ambulans-färden fortsatte dit.
Jag bröt ihop under samtalet, det var lite blandade känslor som skräck, chock o samtidigt lättnad att han ändå tyckte sig må bra nu o att han ringde själv o sen är jag så ledsen att vi bor så långt ifrån varandra. Jag vill ju så klart kunna finnas där för mina föräldrar!!

Efter samtalet kom naturligtvis tusen frågor till o jag oroade mej o gick o tjöt här hemma. Försökte ringa hans mobil men den var avstängd så jag ringde till slut Jönköpings landstings växel o lyckades komma till rätt avd och fick prata med honom igen.
Nu hade de upptäckt att pappa haft en hjärtinfarkt o inte "bara" kärlkramp!!
Höll mej till efter samtalet innan bröt jag ihop igen!

I eftermiddags flyttades han tillbaka till Värnamo o det verkar som de vill ha honom kvar över helgen (det vill inte han, hoppas de tvingar honom!!).


Jag tar med mej min lillebror o farmor o farfar på en liten roadtrip till Värnamo imorgon!

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Tessan

Publicerad 2014-07-31 22:49:54

Hälsa honom så mycket!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela