tjockvawa

Promenad

Publicerad 2014-03-05 13:05:28 i Allmänt

Mätte upp en bra, plan, 5 km´s-stäcka med runkeeper nyss.
Ett par ganska små backar i övrigt helt okej terräng, bara det får torka upp lite också.
Att gå den sträckan tog 47:15 min, då gick jag i rasande tempo ( för det mesta)!! Jag fick flås, och blev svettig.
Tänker mej att jag ska ta o prova att jogga sträckan nästa vecka eller möjligtvis till helgen, ja nu fixar jag ju inte att jogga hela än tror jag, men minst halva och så hålla tempot uppe när jag går.
 
Måndag: Promenad, styrka o jogga (2,5 km)   (Fast det blev ingen promenad o 5 km istället) check
Tisdag: Jogga (5 km) (Fast det blev Indoor Walking istället) check
Onsdag: (Ev. lite styrka) Jogga (2,5-5km) (Fast det blev 5 km snabb promenad istället)check
Torsdag: Vilodag
Fredag: Styrka o jogga 5 km (Blir Indoor Walking istället)
Lördag: Valfritt (promenad, styrka o jogga 2-3 km vore optimalt)
Söndag: Vilodag (eller promenad, beror lite på hur jag jobbar veckan efter o hur jag har tid att motionera då)
 
Nu ska min kropp få vila från motion ända fram tills fredag lunch då jag ska köra ett Walking-pass igen!
 
Jobbkväll idag, imorgon jobbar jag dag och sen har vi GAVA-fest, alltså fest med jobbet. Det blir käk och alkoholfri dryck (man får ta med sig alkoholen själv) och jag ska göra allt jag kan för att inte överäta och helst inte äta av snacks eller godis om det finns! Dessutom är jag ju inne på månad 3 av 3 utan alkohol så nåt sånt tar jag ju inte ens med mej o jag ska ju köra hem sen!
Så håller vi tummarna för ett fint minus till på fredag!
 
Nu är det bäst jag skyndar på, börjar egentligen om en halvtimma men ringde o sa att jag flexar lite o blir ca 30-60 min sen (alltså för att hinna gå promenaden!!)
 
Hej hopp!

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2014-03-05 13:30:22

Jag håller tummarna, men du kanske ska skaffa en våg som mäter fettet i kroppen eftersom du nu bygger muskler för att inte bli besviken.
Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela