tjockvawa

10 veckor kvar till semester!

Publicerad 2014-05-05 09:58:32 i Allmänt

Har INTE skött mej nåt vidare.
Halkade åter igen ur banan i helgen och hade riktigt svårt att ta mig upp igen. Latmasken var här och det var helt omöjligt att mota bort den!!
Men nu jävlar tog jag tag med hårdhandskarna och sparkade ut den!
Men tog det lite lugnt och joggade bara 2,5 km på löpbandet men passade även på att göra lite sit up´s, armhävningar och plankan x 2
Fyller i checklistan ordentligt från och med nu också.
 
Har en målplan, en realistisk plan och den sträcker sig fram till semestern. Jag har semester från v 29, och tänker att till dess ska jag sköta mej hela tiden trots att jag har några hinder/utmaningar på vägen. Den första är utmaningen blir på lördag då jag ska åka till min pappa tillsammans med mina bröder. Jag vet ju hur underbart god mat min pappa gör och att det förväntas att dricka lite. Men jag får använda mig av min veckobonus och hålla igång med träningen till dess!
(Nästa utmaning blir ju midsommar)
Nästa vecka är vårruset och om jag håller i nu med lite jogging och annan motion så tror jag att jag är i lagom form till dess eftersom jag EN gång fixat 5 km under 30 min (bra för att vara mej!)
Mitt (lägsta) mål är att gå ner 0,5 kilo i veckan de 10 veckor som är kvar till semestern och det innebär från i fredags att jag fredagen v 28 skulle vara nere på 69,4 kilo!!
Tyvärr tror jag inte v 1 (nu på fredag) blir så men jag får kämpa vidare och hoppas på några veckor med mer än ett halvkilo för att komma ikapp (kollade vågen i morse och helgens godis, pizza, marknadsgodis mm har satt sina spår!)
 
På markanden igår träffade jag såklart hel del massa folk och det var väldigt många som gav mej komplimanger om att jag var smal och att de knappt kände igen mej och det gör mej så himla glad och extra peppad nu (speciellt eftersom jag ett par veckor nu inte känt mej ett dugg smal utan istället lite "nere" över att jag varit ur banan o känt mej "pluffsig")
 
Men tänka va!! Vilken dröm! Bara 5 kilo kvar så är jag under 70-strecket!! Det skulle ju vara underbart! Jag kan ju om jag vill!!
OCH NU JÄVLAR VILL JAG!!
 
Hej hopp
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela