tjockvawa

Hamsterjakt

Publicerad 2014-05-18 22:54:43 i Allmänt

Jösses! Hamstern rymde i morse, in i ett litet hål under en garderob. Sån där som alltså sitter fast i väggen.
Vi försökte i över en timma att få ut henne innan vi var tvungna att åka på dansavslutning o vi var hemma ca 16:30 igen o då hade hon inte kommit ut än.
Blev operation rädda Engla för Putte medan jag o Lithea åkte till ridningen. Men det misslyckades o hamster hördes sen springa runt ÖVER garderoben o jag lockade, knackade o lockade ännu mer innan tvingade Putte att borra hål i taket till garderoben...
Nu har vi alltså hål både nere vid listen under garderoben o i taket men ängla "förlöstes" o räddades till slut - levande!




Hade tänkt ge mej ut på en joggingrunda idag, men hann ju inte i morse/förmiddags innan dansuppvisning då jag ville rädda hamster...
Tänkte efter att barnen lagt sig att jag kunde ge mej ut (20:00) men då hörde jag den stackars hamstern så tydligt o kunde verkligen inte släppa det o Engla var ju inte räddad förrän kl var över 22:00 o då var det ju för sent.
Men jag körde spinning igår på gymmet o kanske orkar/hinner jag med en runda ute eller på löpbandet imorgon innan kvällsjobb. Får se...

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela