tjockvawa

Snart vägdag nr 1

Publicerad 2014-05-08 21:53:51 i Allmänt

Ja alltså i min egna lilla 10-veckors-utmaning.
Sa ju 5 kilo på 10 veckor o bör då alltså gå ner 0,5 i veckan. Sen i måndags har jag kämpat hårt men redan då låg jag tyvärr på rätt stort plus så det kan dessvärre vara så att jag även imorgon får se ett trist resultat på vågen, om jag inte har supertur! Om det så bara är 1 hekto ner imorgon kommer jag vara supernöjd eftersom jag inte förväntar mej nåt minus! Men det innebär att jag MÅSTE ta ett ordentligt skutt neråt till nästa vecka istället!!!

Idag joggade o gick jag på löpbandet, straxt över 6 km 50 minuter o jag följer mitt lilla "träningsschema" jag skrev i början på veckan, bara behövt ändra lite på det då jag bokat 2 pass på mitt nya gym till nästa vecka. Imorgon står det cykling minst 45 min innan jag har "tillåtelse" till 1-2 vilodagar i helgen. Får se om jag lyckas knöla ut min cykel ur garaget o om den i så fall är funktionsduglig eller om jag får göra ett första besök på gymmet innan jobbet...

Tog mej i kragen idag o gjorde äntligen cellprovet som jag egentligen skulle gjort i november, passade även på att lösa preventivmedel-frågan idag efter 10 år utan... Senaste 5 åren har det ju varit ganska riskabelt att inte skyddat oss men det har ju gått bra! Men vi vill verkligen INTE ha några fler ungar. Börjar med minipiller nästa mens o det enda som jag är nojig över är att jag ska gå upp i vikt och få ännu värre PMS-besvär

Så, förra veckan 74,4 (+0,5), undra om jag kan sova bort det plusset nu...? Vore ju det optimala men knappast det troliga...

Hej hopp o Go natt!

Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2014-05-10 09:28:12

Tror du klarar utmaningen jätte bra!! =)
Funderar också på att ha en sådan utmaning, börjar också semestern v29, lite svårt att veta vad som är rimligt att kunna gå ner på dom snart 9v som är kvar.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela