tjockvawa

Beroende..?

Publicerad 2014-09-02 21:50:47 i Allmänt

Alltså... Shit va kul det är o träna när man börjar få upp lite flås o man märker att man orkar liiite till o liiite tyngre.
Blir varnad att inte ta i så jag tar ut mej för hårt eller skadar mej. Ja det är sant o tack för omtanken, men jag är medveten o jag lägger in vilodagar oxå.
Min tanke är att försöka köra rätt hårt i en period nu för o bygga upp lite arm, rygg o magmuskler (benen är lagom muskulösa) o kondis, för att sen kanske kunna nöja mej med 2-4 pass i veckan beroende på livspusslet, för att behålla muskler o kondis. Ja o så vill jag ju bränna fett o gå ner i vikt såklart! :-)
Sen hoppas jag faktiskt på att min höft ska sluta göra ont så jag i vår kan börja jogga igen för jag gillar den träningsformen!
Planen för denna vecka är:
Måndag: walking - check!
Tisdag: Body pump + spinning - check!
Onsdag: Vila
Torsdag: Cirkelträning
Fredag: Walking
Lördag: Spinning
Söndag: Walking

Ja jag vet det ser enormt mycket ut men passen är inte alltid så långa, 30-60 min.
O om jag känner att kroppen eller knoppen på något sätt säger ifrån så hoppar jag över ett pass, dessutom tar jag MINST två vilodagar nästa vecka då livspusslet blir lite svårare att få ihop.

När jag ändå är igång o snackar livspussel så ska jag erkänna en sak... Jag velar plötsligt igen, vill jag verkligen jobba på operation? Herre Gud vad jag saknar GAVA! Jag saknar patientkontakt o anhörigkontakt, jag saknar lite tempo, lite feedback o tacksamheten av en nöjd patient man hjälpt tvätta håret eller fixat en tidning åt, jag saknar känslan av att ha jobbat hårt o praktiskt en dag, att vara lite svettig efter ett arbetspass. Saknar att vara ledig en förmiddag eller en dag för att istället jobba en helg. Saknar att komma hem skapligt på eftermiddagen. Saknar kollegor o kacklet i hönsgården.
Men jag är velig, kanske känner annorlunda om jag bara vågar kan o vill ge det en stund till... Ett par veckor i alla fall..

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela