tjockvawa

Pull up´s

Publicerad 2014-09-22 16:22:00 i Allmänt

 
Är något som jag ALDRIG i mitt liv klarat av... Kan väl inte direkt säga att jag varit så aktiv i att försöka lära mej heller. Bara lixom konstaterat att nej, jag har inte den styrkan i armarna helt enkelt...
 
Provade ett nytt pass idag.
Cosscage:
Ett stationsbaserat pass i liten grupp som ökar din styrka, explosivitet och smidighet. Ett häftigt allroundpass med olika funktionella övningar för dig som vill träna hela kroppen. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång för att utmana dig maximalt och utförs på crosscage-yta som finns i gymmet. Passar både nybörjare och vana deltagare
 
Det började med uppvärmning en liten stund, sen var det dags för PULL UP`S!! Asså, jag var nära på att gå där ifrån, men eftersom vi bara var två på passet, jag o en nära vän, vågade jag mej kvar TROTS att det ändå var 4-5 st människor på gymmet o tränade.
Som tur var så var varken min vän eller jag några hejare på denna övning även om Camilla har betydligt mer armstyrka än jag!! Jag fnittrade när hon fick börja o blev så full i skratt, av nervositet!! Men hon kämpade på o var skitduktig o jag fnittrade mer o mer för jag blev mer o mer rädd för när det sen skulle vara min tur...
Men okej, jag erkänner vi fick MYCKET hjälp och det finns ju nybörjarknep! Så vi blev tvingade hur många som helst!!
Så här gjorde vi alltså! Men jag kan inte säga att det var lätt för det!! Instruktören fick ändå hjälpa mej o skjuta på rätt så mycket!!
Fatta vilken träningsvärk jag kommer ha resten av veckan!!
Men nu har jag ett nytt mål!
Innan jag dör ska jag klara att göra 3 Pull ups utan gummiband eller lyfthjälp av instruktör!
 
Resten av passet som endast varade i 30 minuter körde hon typ skiten ur oss så det lär inte bara vara armarna som kommer göra ont resten av veckan antar jag...
I kväll 18:30 är det dags för Indoor Walking.
 
Imorgon funderar jag på att prova ytterligare ett nytt pass...
TRX.
 
 
Ja o så klurar jag på om jag åter igen ska ha en "kolhydratsfattig-vecka" när jag alltså inte äter gröt, bröd, pasta, ris o potatis.
Grönsaker o frukt måste jag ha för o överleva och jag ska i så fall fortfarande hålla mej inom Points-ramen, så det är ingen LCHF-diet eller så eftersom jag även tänker undvika fett, även om det säkert skulle vara gott med ett glas vispgrädde eller en tub majonäs...
 
Men måste akta mej för att ta i för hårt med både mat o träning nu, så jag fortsätter att hänga i! Men jag är ju ändå ganska nära mitt viktmål (5 kilo kvar) o tycker det är så tråkigt när det går trögt, vilket det ju senaste veckorna inte gjort men jag antar att det kanske snart kommer... Vill bara att det sista ramlar av mej fort så jag kan koncentera mej på att HÅLLA VIKTEN o bygga lite muskler o platta till vissa kroppsdelar... Hi hi!
 
Hej Hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela