tjockvawa

Nyårslöfte 2 o 3

Publicerad 2015-01-02 19:21:20 i Allmänt

Jag har klurat färdigt o bestämt mej för att 2015 ska bli ett ganska nyktert år. Tror egentligen jag lätt skulle fixa att inte dricka något alls men jag tycker det är himla gott med en kall cider eller en kall öl på sommaren o under semestern o kanske på midsommar (beror ju på vad vi gör o hur jag jobbar?) så max 5 gånger 2015 får jag dricka alkohol o då är det max 4 glas lixom. Inget tokfestande med andra ord, för alltså jag blir ju bara bakis o så som jag mådde igår... nej det är inte värt det!

Det andra nyårslöftet nämde jag redan i förra inlägget o det är för jag gick med i en sida på FB. 100 träningspass innan midsommar. I genomsnitt är det 4 pass i veckan o det är väl ungefär vad jag brukar göra så får man bara vara frisk o lyckas pussla ihop resten av livets aktiviteter så är det väl inga problem! All form av träning räknas så även promenader men då ska det alltså vara så att jag går promenaden för att jag tänker att det är i motionssyfte, det gills ju inte att gå till ica eller gå, hämta barnen eller när man t ex går på stan eller någon marknad om ni fattar vad jag menar. (Huvudregel: Promenaden ska ge puls o vara i minst 20 min)

Sen har jag ett mål till för 2015, det är inget löfte men jag ska sikta på att försöka klara av att jogga 10 km, 1 mil! Fatta, det är långt!

2015 HÄR KOMMER JAG!

Första passet är för övrigt avklarat nu ikväll. Crosstrainer o lite styrka!
Bara 99 kvar nu!
Kanske blir det spinning o core imorgon, får se... Det är ju Havannas födelsedag o jag jobbar kväll sen. Det beror på när jag kommer upp o så.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela