tjockvawa

1 mil!!!

Publicerad 2015-03-19 14:52:53 i Allmänt

Jag är så glad (nu igen!).
Var på gymmet idag. Tanken var intervaller 30-45 min på löpbandet. Gick så himla bra!
Jag gjorde 5 km på 27:44! Rekordtid för mej, sen fortsatte jag för o se om jag orkade jogga hela tiden i 6 km, det gjorde jag!
Sen tänkte jag att jag ville veta hur lång tid det kunde ta att jogga 7,5 km. Det var där nån stans, vid den tanken, jag kände att jag behövde gå lite så jag gick ca 4 min innan jag började jogga igen. 7,5 gjorde jag på ca 43:43 (kan ha varit 44:44 oxå var ju sjukt trött o mycket siffror att hålla reda på). Jag tyckte i alla fall jag skulle fortsätta efter det o göra klart en intervall o då var jag uppe i runt 8 km, BARA 2 km kvar till milen. Hur svårt kan det va? Jag provar!
Den sista kvarten har jag lite dålig koll på men jag fortsatte att jogga i varierande tempo o där nån stans tillät jag mej att gå i 5 minuter igen. Sen ökade jag tempot lite när jag insåg att jag kunde fixa 1 mil på 1 timma!! Precis när distans-mätare slog om till 10 km tryckte jag upp tiden som i det ögonblicket slog övrr från 59:59!!
1 mil på 1 timma!!
Så jävla bra jobbat om jag får säga det själv!!

Nu är det ju stor skillnad att jogga plant utan någon som helst lutning, på ett löpband än i ett motionsspår med massa backar o så. Men alltså nån stans måste man ju börja o jag är glad (som sagt) o grymt nöjd!

Solen gör ju oxå att man blir på strålande humör! Underbara 19:e mars 2015



Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Moster på Aruba

Publicerad 2015-03-19 23:38:48

Mycket bra jobbat och joggat 😃 vi har haft 37 grader i dag inte så joggingvänligt
Puss och kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela