tjockvawa

Grit

Publicerad 2015-03-16 22:21:19 i Allmänt

Provade åter igen lite nya pass idag.
Först Rpm, som är spinning. Sen Grit-pass 30. Man skulle kunna kalla det för Gris-pass, monster-pass, nära-döden-pass eller så...
Jag kämpade som en gnu men hängde ändå inte med i alla övningar.
Vet knappt hur jag ska förklara men vissa likheter med bodypump fast mycket högre tempo! Vi gjorde väl en miljon armhävningar oxå o utfall x tusen. Muna knän gillar inte riktigt utfall o speciellt inte i tempo, jag måste typ tänka på tekniken o göra de i mitt tempo för att ena knät inte ska hoppa ur led.
I slutet var det "special- sit up's" med viktplatta. Jag är inte tillräcklig stark i magen att ens göra de monster-sit up's:en ens utan viktplatta.

Jag vill ha ett specialprogram av en PT med övningar för att träna upp ryggen o magmusklerna!

Nu har jag utfört minst ett träningspass varje dag sen i fredag. Tror det är på tiden men en vilodag eller två... Har inte riktigt träningsplanen för veckan klar utan får nog ta det som det kommer. Lyssna på kroppen o pussla ihop vardagen dag för dag.
Det enda jag vet är att jag helst skulle vilja hinna med 3 joggingpass o helst nån mer styrka, överkropp o mage.

Vågen har fått stå sen i fredags tills nu ikväll, då kunde jag inte motstå den. Så klart var det lååångt över fredagsvikten igen (för mycket godsaker i helgen, kvällsvägning o vägning efter träning o nästan 2 liter vatten) o jag antar att det nog kommer bli ett skapligt plus på fredag igen men mitt mål är att det ändå kan hålla sig under 70?
Ett annat mål är ju att åtminstone EN helg kunna låta bli att överäta!

Imorgon ska jag testa bönpasta!

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Arubamoster

Publicerad 2015-03-16 22:41:39

Men du kan inte jämföra kvällsvikten med vikten på morgonen. Förövrigt tycker jag du kommer hit, jag tänker inte komma hem.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela