tjockvawa

Tandlossning

Publicerad 2015-03-29 19:22:46 i Allmänt

Havanna hade två lösa tänder. Den första blev lös efter krock med annat barn på dagis. Havanna var rdan då överlycklig att äntligen ha en lös tand. O som vi vickat sen dess!! Utan resultat. Men tanden brevid har oxå blivit lös o bakom kan man se den andra tanden vara på väg upp.
Jag har försökt slita lite i den då o då men vill ju inte göra ungen illa. Idag sa hon till mej på skarpen... "Dra då mamma, hårt så den lossnar nån gång, det gör inte ont!" Jag drog o slet o plötsligt knakade till ordentligt o det började blöda men tanden var kvar o då trodde jag nog hon skulle ge sig. Ja menar det kom ju BLOD! Men lika coolt ville hon att jag skulle fortsätta så sagt o gjort, vid nästa knak stod vi där vika förvånade båda två, den ena med en tand mellan tummen o pekfingret o den andra med fullt av blod i munnen.
Men glada som tusan ropade vi på resten av familjen o började fotografera.
"Skicka till facebook mamma, jag vill att ALLA ska se!"



Snacka om cool unge asså!!

Den andra ungen har tagit en ridtur i spöregn på Pålur o han fick även prova sin nya "discogrimma" som vi köpte till honom igår.




Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela