tjockvawa

Brrr...

Publicerad 2015-05-19 12:57:31 i Allmänt

Regn o rusk o egentligen känner man typ bara för att gosa ner sig i en filt i soffan, se nån film o äta...

Istället har vi umgåtts med kusin o kusinbarn på fm. Nu leker Havanna med en kompis o när Putte kommit hem är det tänkt att Lithea o jag ska åka till Pålur... Asså brr, fryser bara jag tänker på det!

Som svar på hur jag gör gröten;
Kokar som vanligt gryn med vatten o kryddar m lite salt o mycket kanel. Sen, när det börjat koka, häller jag i en äggvita o rör om hela tiden tills gröten känns klar. Skivad banan över o ringlar ev över lite honung. Ingen direkt äggsmak alltså men gröten blir mer proteinrik så. O jag får för mej att det mättar ännu mer o blir en ordentligt stadig måltid!
Åt det idag oxå till lunch o Havanna valde det framför pasta o köttfärssås!

8/6 startar sån där populär militärträning här i Sörping! Man anmäler sig o så är man med o tränar i grupp utomhus 3 dagar i veckan i 6 veckor!
På måndag är det prova-på-gratis. Är sjukt sugen på att vara med! Ska fundera en dag till för det kostar 996 kr.

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela