tjockvawa

Nybroberget

Publicerad 2015-10-18 10:36:06 i Allmänt

Ska försöka förklara lite. 
I Borlänge finns en slalombacke som heter Nybroberget. Jag vet inte höjd eller så men googla gärna! 

Starten gick nedanför berget, löpning på skön grus ca 2-3 km, tills vi kom till första hindret, en vägg som man skulle klättra över, men det fanns rep, o 3 olika svårighetsgrader så jag klättrade där det fanns något att klättra på. 
Sen skulle man över-o-under. Klänga över en planka o krypa under nästa. 
Sen var det löpning fortsatt i grus, uppåt, inte så brant men långt! Man skulle stanna på ett ställe o bära 2 dukar 5 eller 10 kilo en bit in i skogen o runt ett träd, sen fortsatte löpningen uppåt något brantare. 
Till slut var man uppe på toppen av slalombacken o så skulle man ner, stenigt, geggit, halt gräs, frost. Väl nere skulle man genom en passage där man blev skjuten av paintball innan man började ta sig upp för backen igen! JÄTTEBRANT på sina ställen! Väl uppe var det bara att vända igen o ta sig ner (jag tycker neråt är svårast!) Sen skulle det krypas under en bandvagn innan man åter igen tar sig upp för backen återigen AP-BRANT! O så lika jävlig neråt-löpning innan man kom till rullbandet, sista hindret o enligt lagkompisarnas aktivitetsband hade vi då sprungit 13 km! 
Jag var rädd för rullbandet o övervägde att ta den enklare då det fanns ett som stod stilla. Men jag testade såklart det som rullade o jo det var jobbigt/svårt men ändå "lättare" än jag trodde o jag tog mej upp o i mål! 
Vi sprang ju i grupp o väntade in varandra. 13 st var vi.  Peppade o hejade o för oss tog loppet ca 2 timmar o 20 min. Alla klarade det! En var på gränsen till att gå in i väggen ganska tidigt i löpningen o övervägde att bryta men genomförde hela loppet! ( jag var lite orolig ett ta då personen var vit i ansiktet o yrade lite ett tag...) En av de mest vältränade sa att det var det tuffaste loppet han hade gjort. 

Jag tyckte jag kände mej aningen snurrig när solen gassade i en av de brantaste stigningarna, men väl uppe i skuggan o vätskedepån återhämtade jag mej snabbt. 
Jag låg ganska bra till i gruppen o tror nog tusan att om vi inte hade varit en grupp som stannade o väntade in varandra så hade jag på vissa ställen kunnat skena på o kanske klarat loppet på 2 timmar? 

Idag mår jag bättre än väntat o det gjorde jag efter loppet igår oxå. Återhämtade mej okej efter mycket dricka o till slut mat! 
Klart jag är stel i hela kroppen o lite mör idag o innan jag tog mej ur sängen var jag lite orolig för höfter o knän men ja jag lever o kan absolut tänka mej att göra om det! 

Aningen besviken på hindren, då vi saknade mycket som vi trodde skulle komma, t ex armgång, balansbrädor eller repklättring. Dessutom skulle ju loppet vara 11 km, dåligt uppmätt då det var 13! Så det kunde varit bättre arrangerat! 

Idag är höstmilen o det är ju synd att det krockar o är samma helg annars hade jag velat prova den oxå men så pass fräsch är INTE min kropp idag! 

Hej hopp

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2015-10-18 14:14:08

Tack för svaren på mina frågor, kan vi åka och göra det här tillsammans ett gäng nästa gång? Men först ska vi till trolltunga Hälsningar Moster

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela