tjockvawa

Semesterfet!

Publicerad 2016-08-03 21:39:14 i Allmänt

Ja alltså! Min kropp är så van vid min övervikt. Alltså jag har nog eftersom jag alltid varit tjock, knubbig, kraftig så mycket fettceller så direkt när jag släpper efter så poffar det till direkt o jag hamnar i den onda cirkeln!
O eftersom det tyvärr började långt innan semestern så har jag hunnit lägga på mej 10 kilo mer än jag vill väga! Vill ju vara under 70, typ 68-69 kilo.
Idag var dagen då jag återigen bestämde mej för att ta tag i det här!
Startvikten var 78,8 kilo!
Känns ju i kläder o jag trivs inte i att allt sitter åt o dessutom blir det ju sjukt mycket tyngre att jogga även om jag idag hade ett pass med min coach som kändes riktigt bra. MEN om exakt 1 månad 3/9 ska jag göra allt jag kan för att ta mej runt Bråviksloppet på 21 km!
Hjärnan måste jobba med att springa utan prestige o tidspress just nu!
Så, målet är att försöka träna löpning 3-4 ggr i veckan nu. Blandat intervaller o distans för att klara av målet som är att först o främst överleva loppet! Helst på max 2,5 timma!

Innan dess är Midnattsloppet i Göteborg 1 mil o där blir jag besviken om det tar mer än 1 timma o 10 minuter.

För övrigt är jag inne på andra veckan av 4 på semestern o jag tycker vi haft det riktigt bra hittills!
Får sammanfatta alla 4 veckorna när det är över sen med alla sjukt många bilder jag tar hela tiden!

Ett som är säkert är i alla fall att det inte kommer bli så mycket mer alkohol denna sommar eller höst heller för den delen. Jag klarar inte av dagen efter!!

Hela familjen har idag aktiverats väldigt mycket! Först cyklade Putte o tjejerna över 1,5 mil efter att de fått ordning på cyklarna, fyllt på luft o höjt sadlar o styren. Under tiden hade jag mitt löppass med min coach.
Efter det drog hela familjen ut för lite mer joggning. Barnen joggade 1,8 km sammanlagt. Putte ca 2,7 o jag ca 3,6 i lite olika tempon!
Plus att Putte o barnen styrketränade lite i utegymmet!
Så vill jag ha det ett par gånger i veckan!

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela