tjockvawa

100 dagar utan onödigt socker

Publicerad 2016-01-09 21:40:02 i Allmänt

Har jag sagt att jag gick med i en utmaning på FB? "100 dagar utan onödigt socker" 
Dag 9 är snart avklarad men just idag har det varit kämpigt! 
Lördag o familjen har omringat mej med den där godisskålen, som det för övrigt var jag som plockade ihop o köpte åt dom! 
Men så fan heller, jag ska inte ha något! 
För mej gäller detta godis, kakor, fikabröd, glass, läsk, sylt, marmelad osv. Det finns nog de som går ännu hårdare på denna utmaning o utesluter bröd, pasta osv oxå. Men jag tycker detta är hårt nog för mej då jag än så länge även slaviskt räknar mina kalorier enligt kostschemat! 

Istället för detta unnade jag mej en proteinbar som jag skar upp i bitar o åt som godis (uteslöt då  annat från kostschemat). O så dricker jag Cola zero, egentligen är ju inte det bra heller men det är i alla fall inga kalorier i! 

Åkte in till gymmet idag, det är jag mycket stolt över för jag var inte så peppad men riktigt skönt när det var gjort! Styrketräning, armar + några kilometer på löpbandet! 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela