tjockvawa

Utmaningar...

Publicerad 2016-01-12 21:27:55 i Allmänt

Idag var jobbets köksa sjuk så jag hamnade att arbeta i köket. Fick baklust! Gjorde en av mina favorit-bakverk. Tuppkaka (som mockarutor fast utan choklad, googla om du vill veta mer!).
Smakade inte så mycket som en smula! Slickade inte av en enda sked, slev eller visp!!! 

Nästa utmaning blir på lördag då jag ska på fest i Kisa, min storebrors yngsta unge ska först döpas, sen ska brorsans 40-årsdag firas efter det. (Jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir bröllopsfest oxå...?) 
Då kan jag ju inte gärna sitta med min matlåda. Dessutom gissar jag på både god mat, dåligt med lightdrycker o fullt av snacks o andra godsaker. 
Jag ska köra hem på kvällen/natten så alkohol blir ju inga problem att avstå men godsakerna... Får återkomma om hur det går efter helgen då. Men jag tror på mej själv! 
Jag har ju klarat att avstå sockret nu i 12 dagar o jag tycker det går riktigt bra (bara jobbigt i lördags). 
Kostschemat följs fortfarande (nästan slaviskt). Ändrar liiiite vissa dagar men håller mej ALLTID under 1400 kalorier! 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela