tjockvawa

Valpbestyr o löshår

Publicerad 2016-03-18 23:22:32 i Allmänt

Han är så full av energi vår lilla valp. O han testar verkligen gränser o vårt tålamod hela dagarna! 
Han är en jäkel på att hitta saker att tugga sönder! Pennor, papper, strumpor osv. 
Förra helgen var han hon min mamma över en natt o där låg han tydligen i sängen när mamma kom hem på morgonen efter natt jobb (hennes man var alltså hemma med Cuba) o det får han ju verkligen inte göra här o har aldrig tagit sej upp i sängen heller, men efter det så hittade jag sängen total-röjd efter att han varit ensam hemma några timmar en dag den här veckan! Grr! 😡 
Soffan försöker han däremot smita upp i titt som tätt men nu ännu mer än vanligt! Idag efter en promenad fick han "valp-rus" sprang som en galning från hallen o rätt in i vardagsrummet o upp i soffan över Putte som satt där, ner igen o runt bordet o ut i hallen igen o vände! Allt detta tog kanske 6 sekunder!! Hahaha! Han är galen! 
Det bästa han vet är att leta upp gamla tuggade tuggummin o tugga på när man är ute på promenad! Han är expert på att hitta det oxå! Fatta så sjukt mycket tuggummi det ligger på gatorna!! 
Knarkhund? Nä tuggummi-hund!
Men det jobbigaste är han han drar så in i bomben på promenaderna! Jag får spunk på honom! Mamma påminde mej om ett gamlat trick, att sno kopplet ett varv runt magen när man går. Det funkar faktiskt, han drar mindre då. Till slutet av promenaden i alla fall. Men idag köpte vi en sele. Han går bättre i den oxå! Undrar bara hur länge! 
Vi tränar på fot o det är han duktig på för det mesta men han har ju ändå fullt upp med att leta tuggummi o annat gott o tugga på! 
Imorgon blir han ett halvår o på måndag ska ha kastreras! Hoppas han blir lite lugnare efter det!! 




Lithea fick en hårklämma med löshår när hon hade kalas med sina kompisar förra helgen. Båda barnen passar i det o det blir jättefint när de sätter upp håret i den! Havanna önskar sig nu en likadan. 
Jag var tvungen att prova den jag oxå, jag har ju inte lika mycket hår att klämma fast det i mej det gick... 
Man kan ju alltid drömma för en stund om vackra, böljande lockar i håret! 

Hahaha. 

Jag har som lite kli i halsen o är lite orolig att det ska vara en förkylning på gång! Får ta det lite lugnt på träningen imorgon tror jag! 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela