tjockvawa

Torsdag

Publicerad 2016-05-05 23:20:19 i Allmänt

Lithea o en kompis provred ett par islandshästar idag. 

Pålur som Lithea tidigare pysslat om o ridit lite grann är såld så hon letar efter en häst som hon kan pyssla med o rida någon gång i veckan. Hon hittade själv en annons om dessa islandshästarna. 
Men jag är tveksam. Kändes inte helt hundra. Hon som hade dom berättade om de olika egenheterna hästarna har o de känns inte riktigt barnvänliga o lite komplicerade. 
Dessutom vore det bekvämt om det fanns någon lite närmre. Så tyvärr vi får leta vidare. 

I övrigt har vi mest latat oss idag. 
Solat. O jag är faktiskt försiktig, solar med måtta o vill verkligen inte bränna mej! Vuxet va!? 

Tränade Cuba lite o med korv i fickan lyckades jag få honom att gå fot hela vägen till rastgården! 
Duktig kille! Där tränade vi även på lite annat så när vi kom hem var han klippt slut! 
Men det sitter inte i så länge! Helt sjukt vilken energi han har den killen!! 

Jag är så otroligt glad o tacksam att jag lyckades pricka in denna vecka som semestervecka! Hade ju sjuk tur med vädret o det ska jag komma ihåg när min "riktiga" semester börjar, om vädret inte är med mej då ska jag ändå vara tacksam för den här ljuvliga veckan! Vecka 18, kanske är då man ska ha semester sen varje år!? 

Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela