tjockvawa

Magsjuka...

Publicerad 2017-02-04 23:37:05 i Allmänt

Havanna började klaga på magont på eftermiddan. Fortsatte ha ont under maten men petade i sig lite ändå. 

La sig i soffan o slumrade o när vi plockade fram lördagsgodiset rörde hon det inte ens, då börjar man ju ana oråd! 
Straxt innan mello är slut sätter hon sig hastigt upp o ser orolig ut! 
Både Putte o jag vrålar: SPRING! 

Sen har vi tillbringat ca 1 timma inne i badrummet, lillmärta o jag. 
Nu sover hon men har vaknat 2 gånger o fått användning av hinken som står intill sängen...

Asså jag vill verkligen inte bli smittad!! Jag ska ju börja jobba på tisdag!! Jag VILL börja jobba på tisdag så jag vill ju helst inte vabba heller. 
Men så vet jag ju att både patienter o personal på jobbet precis blivit befriade från vinterkräksjuka så jag vill ju inte komma dit med ny smitta heller!! 
Dilemma! 
Men om alla andra klarar sig o om Havanna inte har mer symtom från nu så klarar vi ju 48-timmarsregeln innan det är tisdag...

Attans alltså! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela