tjockvawa

Helgen.

Publicerad 2017-06-04 17:36:22 i Allmänt

Igår var Lithea o jag i stallet i stort sätt hela eftermiddagen, först träningstävling där Lithea hoppade 50 cm 2 varv. Första varvet slutade med en avramling, men det gick bra. 

Var nr 2 var nära att resultera i rosett, men Laura petade ner en bom i nästa sista hindret. Ja, ja sånt som händer. 

Efter det red Lithea en häst som heter Momentas, en ganska ny ponny i stallet som är pigg o behöver ridas lite mer än han får i bara ridskolan just nu så personalen har bett Lithea o hennes kompis att rida honom lördagar, söndagar o röda dagar nu terminen ut! Lyx ju o självklart vill tjejerna göra det!! Gick jättebra för Lithea igår o verkar ha gått bra för Evelina idag! 


Idag har vi varit i Svärtinge o firat min kusin äldsta unge, Axel som fyllt 10 år! Älskade fina Axel!! 

När vi skulle åka hem fick vi med oss en liten gullvippa som tänker sova över hos oss... Lilla Hedvig packade sin väska o sa att hon inte vill ångra sig... vi får väl se hur det går vid läggdags. Än så länge är det inga problem, Havanna o hon har så roligt så! 

Blev ingen promenad igår då jag var sjukt trött av allt stallhäng o jag gick nog sammanlagt mer än min 2 km där. 
Idag har jag heller inte hunnit med ännu, men tanken är att jag ska innan dagen är slut. 


Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela