tjockvawa

Maj!

Publicerad 2017-05-02 08:14:42 i Allmänt

Haft en bra helg! 

Fick nog till och med lite färg på nosen igår då jag satt i solstolen ett par gånger. Underbart! 

Idag är det en vecka kvar till jag ska på återbesök till ortopeden. Tycker faktiskt det känns som om jag kan ana en liten lårmuskel på det opererade benet igen! Men jag har svårt att se att jag ska vara så pass stark att jag skulle klara av att gå 8 timmar om dagen på en tung vårdavdelning redan om en månad när det tagit så här lång tid att ens kunna lyfta benet o det är ju inte utan möda jag gör det nu direkt! Att jag dessutom inte klarar att böja benet ordentligt än och inte fullt ut har fått stödja känns ju oxå som ett stort hinder till att kunna utföra mitt arbete ordentligt! Men läkning, rehab o rörlighetsträning kanske går snabbare nu...?! Får se vad läkaren tycker o tror på tisdag. 

Havanna fick feber valborgsmässoaftonskvällen o hade även igår. Hon är hemma idag men sover fortfarande så jag vet inte hur det är med henne idag... 

En liten rättelse oxå från förra inlägget, min kusin ska ha bröllopsfest hemma men själva vigseln äger rum i rådhuset. 

Jag har varken råd eller möjlighet att följa kostschemat fullt ut men jag gör nu ett helhjärtat försök till att skärpa mej, jag vet, sa det förra veckan oxå men så kom Valborg o mamma lagade maten o jag hade lovat en sockerbomb till dessert, men igår började jag. 
Vägning sker på fredag men då har det gått ett par veckor sedan jag såg de fina siffrorna ( +3 kilo) sist o jag har hunnit äta på mej lite till antar jag o kanske som sagt väckt lårmuskeln igen (den är nog jättetung) 

Funderar på att ev prova att sätta mej i bilen idag (utan att köra) o bara känna lite på pedalerna... Måste ju börja övningsköra nästa vecka efter 6 veckors uppehåll...!? 

Hej hopp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela